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Abb. 1/Abb. 2/ Abb. 4 M-Maybe, 2017 (Soundinstallation) Abb. 3 Leihgabe Sammlung Nobel, Louis Stettner, Elbowing Out of the Town, News Stand, 1954, Silbergelatine-Abzug (späterer Abzug), 22,7 x 34,3 cm (Blatt: 29,4 x39,7 cm), Rahmen: 40,5 x 53,5 cm; Abb. 5 / Abb. 7 Bildlegenden, 2017, 8 Legenden, 14, 7 x 10, 4 cm (Rahmen: 20,8 x 14,8 x 2 cm); Abb. 6 Leihgabe Sammlung Nobel, Urs Lüthi, I'll Be Your Mirror (aus der 52-teiligen Press Art-Mappe der National-Zeitung), 1972/73, Offsetdruck auf Zeitungspapier (Aufl. von 88'240), 54 x 34,5 cm, Rahmen: 56 x 37 x 1,5 cm

Photo: Tashi Brauen

 

Exhibition
Sebastian Utzni
M-Maybe

Die Ausstellung ist vom 30.3. – 1.04 geschlossen. (Vorbereitung "140 Years of Counter Space")

Featuring a loan from the Annette and Peter Nobel Collection

Feb. 27, – April 22, 2017
Opening: Sunday, Feb. 26, 2017, 11am – 4pm


Press information:
↗ Press Release German
↗ Press Release English

Press reviews:
↗ Züritipp, Feb. 24, 2017 (by Paulina Szczesniak)

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War 9/11 vorbestimmt? Comics aus den 1970er bis 1990er Jahren verweisen auf die später eintreffenden Geschehnisse von 9/11. Die Welt der Populärkultur und unsere Realität fangen an zu verschwimmen. Schon John Cage, einer der einflussreichsten Fürsprecher der Pop-Art, schrieb 1961, dass Pop die Grenze zwischen der Realität des Alltags und jener der Kunst aufhebt. Aus dieser Überwindung der Grenzen entstand die Arbeit M-Maybe (1985, 1982, 1976, 1997, 1983, 1990, 1986): Gefundene Comics, in denen die Zerstörung des World Trade Centers in New York vorkommt, konfrontieren uns mit überraschenden Prophezeihungen. In einem zweiten Schritt entsteht nun im Counter Space eine Audioarbeit.

English
Was 9/11 predetermined? Comics from the 1970s until 1990s seem to anticipate the occurrences yet to happen, known as 9/11. The world of popular culture and our reality start to become blurred. John Cage, one of the most influential spokesmen of Pop Art, wrote as early as 1961 how Pop erases the boundary between everyday reality and art. From this transgression of boundaries originates the work M-Maybe (1985, 1982, 1976, 1997, 1983, 1990, 1986): comic spreads picturing the demolition of the World Trade Center in New York confront us with surprising prophecies. In a second step this found footage will be the starting point for an sound installation at Counter Space.

Thanks to:
Chris Bünter (Advisory caption); Jos Näpflin (Support sound equipment); Annette & Peter Nobel; Hanspeter Portmann (Assistent Collection Nobel); Ursula Sulser (Support sound equipment); Adrian Tavernaro (Produktion and postproduktion sound)

Courtesy the artist and Herrmann Germann Contemporary